Logo Re-Move Bedrijfstrainingen

KLANTGERICHT WERKEN EN OMGAAN MET KLACHTEN

Klantgericht werken en omgaan met klachten| In-company training | 1 dag

Deze ééndaagse training is bedoeld voor iedereen die dagelijks met klanten om gaat. Klanten zijn het bestaansrecht van uw organisatie, uiteraard snapt u het belang van klantvriendelijkheid, maar is dat ook voelbaar voor uw klanten ?

De aanpak van de training is uiterst praktisch , in kleine groepen van 4-10 personen. Ruim aandacht dus voor uw eigen situatie, en veel leren van andere deelnemers/organisaties.

Waar?
Onze maatwerktrainingen verzorgen wij door geheel Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Eindhoven, Maastricht, Venlo, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Zwolle, Enschede, Hengelo, Assen, Emmen, Groningen, Leeuwarden, Drachten, Almere, Lelystad, Dronten, Almaar, Hoorn, Tilburg, Heerenveen, etc.

Uw trainer
Uw trainer heeft klantvriendelijkheid in het bloed van jongs af aan, in horeca, detailhandel, bedrijfsleven en overheid/instellingen.

Daarnaast al meer dan 15 jaar ervaring in het trainen van klantgerichte medewerkers. U krijgt een syllabus als praktisch naslagwerk

Wij gaan zeer praktisch aan de slag met o.a. de volgende onderwerpen
* Belang van klantgerichtheid
* Zakelijke etiquette
* Klantcontact aan de telefoon, en face-to-face
* Verbale en non verbale communicatie
* Taalgebruik en vraagtechnieken
* Vriendelijkheid in de dagelijkse praktijk
* Afspraken maken en nakomen
* Terugkoppeling geven van vragen en opmerkingen
* Diverse typen klantgedrag, in combinatie met uw basisgedrag
* Omgaan met klachten, weerstanden en tegenwerpingen
* After sales
* Communicatie per mail
* Klantbeheer in de interne organisatie
* Het “over-de-rooie” model
* Kill man model, conflictstijlen inclusief zelftest
* Gedragstypen, de vier elementen inclusief zelftest
* Simulaties en rollenspellen

Na afloop van de trainen gaat u (nog) bewuster om met de belangen van uw klanten, wat zal leiden tot meer klanttevredenheid en dus meer klantentrouw!

Optioneel
Deze training is uit te breiden met een DISC gedragsanalyse.
Deze analyse geeft een helder en herkenbaar beeld van uw gedrag. DISC is een goed instrument in de communicatie van leidinggevenden.
Dit betreft hier geen test, want goed of fout bestaat niet het is een model wat bijdraagt aan uw effectiviteit. De D.I.S.C. factor is hierbij uw leidraad. U krijgt een helder inzicht in uw gedrag hetgeen u veel zal leren over de communicatie met u zelf en anderen.

 

informatie & investering

Type training:        In-Company

Locatie:                  Door geheel Nederland
Duur training:        1 dag
Inclusief:                     

Syllabus
Certificaat van deelname