KLANTGERICHTHEID IS EEN KEUZE EN GEEN GUNST!
KLANTGERICHT WERKEN EN OMGAAN MET KLACHTEN OPEN TRAINING



Deze ééndaagse training is bedoeld voor iedereen die dagelijks met klanten om gaat. Klanten zijn het bestaansrecht van uw organisatie, uiteraard snapt u het belang van klantvriendelijkheid, maar is dat ook voelbaar voor uw klanten ???

De aanpak van de training is uiterst praktisch , in kleine groepen van 6-12 personen. Ruim aandacht dus voor uw eigen situatie, en veel leren van andere deelnemers/organisaties. Uw trainer heeft klantvriendelijkheid in het bloed van jongs af aan, in horeca, detailhandel, bedrijfsleven en overheid/instellingen.

Daarnaast al meer dan 15 jaar ervaring in het trainen van klantgerichte medewerkers. U krijgt een syllabus als praktisch naslagwerk

Wij gaan zeer praktisch aan de slag met o.a. de volgende onderwerpen
* Belang van klantgerichtheid
* Zakelijke etiquette
* Klantcontact aan de telefoon, en face-to-face
* Verbale en non verbale communicatie
* Taalgebruik en vraagtechnieken
* Vriendelijkheid in de dagelijkse praktijk
* Afspraken maken en nakomen
* Terugkoppeling geven van vragen en opmerkingen
* Diverse typen klantgedrag, in combinatie met uw basisgedrag
* Omgaan met klachten, weerstanden en tegenwerpingen
* After sales
* Communicatie per mail
* Klantbeheer in de interne organisatie
* Het "over-de-rooie" model
* Kill man model, conflictstijlen inclusief zelftest
* Gedragstypen, de vier elementen inclusief zelftest
* Simulaties en rollenspellen

Na afloop van de trainen gaat u (nog) bewuster om met de belangen van uw klanten, wat zal leiden tot meer klanttevredenheid en dus meer klantentrouw!

U kan deze training ook volgen als in-company/maatwerk training, vanaf 6 personen, geheel gericht op uw eigen organisatie.
0591-346258
Training
Coaching
Mediation
Gedragsprofielen